9-15 v. Hopeasompakoulu

Hopeasompa on Suomen Hiihtoliiton valtakunnallinen kilpailujärjestelmä. Hopeasomman kohderyhmänä ovat 12- 16- vuotiaat nuoret. Hopeasompa järjestelmä tähtää hiihdon lajirakkauden herättämiseen nuorissa, jotta hiihto harrastuksena säilyisi halki elämän. Hopeasomman tavoitteena on myös hiihtotekniikoiden opettaminen.

Hopeasommassa kilpaillaan ikäluokissa 13- 16- vuotiaat. Paikallistason viikottaisista kilpailuista siirrytään luontevasti aluekilpailuihin. Vuosittain omaa tasoaan voi käydä mittaamassa valtakunnallisessa loppukilpailussa, joka järjestetään talvella 2023 Lahdessa.

Siilinjärven Hiihtoseuran Hopeasompakoulu on tarkoitettu 9 - 16- vuotiaille tytöille ja pojille, joita kiinnostaa harjoitella ohjatusti ryhmässä tavoitteena hiihtotekniikoiden hiominen sekä säännöllinen, monipuolinen ja ympärivuotinen harjoittelu. Harjoitukset painottuvat tekniikkaan ja monipuolisuuteen: kesällä liikumme mm. sauvakävellen luonnossa, juosten yleisurheilukentällä ja pelaten suolla - talvella liikumme pääasiassa monipuolisesti suksilla. Koska HS-toimintaan osallistuvien lasten ikä- ja taitoerot ovat suuria, harjoituksissa urheilijat jaetaan tyypillisesti ryhmiin tasonsa ja ikänsä perusteella.

Lisätietoja ryhmän toiminnasta antavat ryhmävalmentajat, joihin uudet tulokkaat voivat olla yhteydessä. Ryhmä toimii non-stop-periaatteella, jolloin innokkat voivat hypätä mukaan toimiin milloin tahansa.

HS-Ryhmävalmentajat

Päävalmentaja Jani Tikkanen + muut apuvalmentajat

Toiminta-ajat

Talvikaudella (loka-huhtikuu) normaalit harjoituspäivät ovat maanantai- ja torstai-iltaisin. Kesäkaudella (touko-syyskuu) liikutaan maanantai- ja perjantai-iltaisin ja joskus sunnuntaisin. Tarkemman harjoituskauden toiminta-aikataulun löydät harjoituskalenterista.Ryhmän toimintaan saa tulla tutustumaan vapaasti, mutta ilmoittautukaa ryhmään mukaan, kun tulette toimintaan mukaan säännöllisesti.

Toimintamaksu

Ryhmän toiminnan organisoimiseksi ja kontrolloimiseksi ryhmässä on toimintamaksu 50 euroa/talvikausikausi ja 30 euroa/kesäkausi, jotka sisältää valmennuksen, kilpailumaksut ja seuraleirit Ystävyyden Majalla. Toimintaan ilmoittaudutaan mukaan ilmoittautumislomakkeen kautta. Toimintamaksun lisäksi huoltaja hommaa skipassi tai lisenssi Suomisportista.