Kilpailuohjeet

Kilpailuohjeet kansalliset 20. Siilin Hiihdot 19.1.2019 ja 17.2.2019

KilpailukansliaKuilun montussa huoltorakennuksessa avoinna lauantaina klo 9-14 ja sunnuntaina klo 9.30-13.00
Lähtö, maali ja vaihdotLähtö ja maali Kuilun montussa. Lauantaina hiihdettävät radat 1,0 ja 3,0km. Sunnuntaina hiihdettävät radat 0,3km, 0,6km, 0,8km ja 1,6km. Ratoja kierretään myötäpäivään. Radalla havutettua kaistajakoa on noudatettava. Verryttely stadionalueella merkityllä alueella ja kilpailuladulla varovaisuutta noudattaen - verryttely lähtö- ja maalialueella on kielletty! Sunnuntaina vaihdot suoritettava käsikosketuksella.
Radat lauantainaKatsoa ratakartat: 1.0 km = 1x1.0 km, 2.0 km = 2x1.0 km, 3.0 km = 1x3.0 km, 6.0 km = 2x3.0 km, 9.0 km = 3x3.0 km ja 12.0 km = 4x3.0 km
Osanoton varmistaminen ja kilpailunumerotOsanoton varmistaminen kilpailunumeroa noudettaesssa. Numerot noudetaan joko itse tai huoltajan toimesta kilpailukansliasta ja palautetaan suorituksen jälkeen mehutiskille. Kadonneesta kilpailunumerosta veloitamme 50 euroa.
Suksien voitelu ja merkkausKuilun montussa huoltorakennuksien tuntumassa ulkona sähköä jakohäkistä. Suksia ei merkata
LämpötilatauluStadionin ilmoitustaululla. Pakkasraja -17 astetta alle 16v ja -20 astetta yli 16v sarjoissa.
HiihtotapavalvontaSuoritetaan valvontaa mm. estämisestä.
Pukutilat, wc:t ja suihkutNaisille/tytöille ja miehile pojille pukuhuoneet ja wc-tilat Kuilun montun huoltorakennuksissa. Bajamajat stadionalueella. Peseytymistilat Ahmon urheilualueella Myllykuja 8 Siilinjärvi
TuloksetEpäviralliset tulokset ilmoitustaululla ko. sarjan päätyttyä ja kilpailun jälkeen seuran kotisivuilla internetissä.
Palkintojen jakoKuilun montussa kilpailukanslian läheisyydessä kahdessa osassa: alle 16v sarjat noin klo 12.30 ja muut sarjat kilpailun päätyttyä noin klo 14.00. Katso palkittavat sarjoittain lista ohessa. Parisprinttikilpailujen palkinnot kilpailun päätyttyä.
KilpailuravintolaKilpailuravintola huoltorakennuksessa ja stadionalueella
PaikoitusKilpailukeskuksen läheisyyteen liikenteen ohjauksen mukaan
Vastuuhenkilöt ja toimitsijatErillinen luettelo vastuuhenkilöistä seuran kotisivuilla ja ilmoitustaululla.
TuomarineuvostoTD Seppo Ollikainen, TDA Jari Vartiainen, Kilpailunjohtaja Jani Tikkanen ja Sihteeri Sanna Karvonen
MuutoksetJärjestäjä ja tuomarineuvosto pidättävät oikeudet ohjelman mukaan muutoksiin, esim. pakkasen uhatessa kilpailun aloituksen siirrosta ja mahdollisesta peruutuksesta.