SIILINJÄRVEN HIIHTOSEURA
                                 Liikunta pysyvästi elämään

MONIPUOLISEN LIIKUNNAN ja urheilun edistäjä. Fiksujen nuorten urheilijoiden kasvattaja. Ajan hengessä ja aikaansa edellä elävä kehittyjä. Toimintaympäristönsä tarpeiden tunnistaja. Moneen suuntaan aktiivinen yhteistyökumppani. Taloudellisesti vakavarainen ja hyvinvoiva. Jäsenistään ja seurailmapiiristään huolehtiva. Noista laatuaineksista syntyy sopivalla sekoitussuhteella  pohjoissavolainen Siilinjärven Hiihtoseura.

Seuran talous on kunnossa ja pohjautuu vahvasti seuran omistaman Ystävyyden Majan vuokratuloihin sekä muuhun ympärivuotiseen talkootyöhön. Seura haluaa edistää maastohihtoharrastusta niin kilpa- kuin kuntourheiluna ja kasvattaa nuoria kilpahiihtäjiä kansalliselle ja nykyisellään jopa kansainväliselle tasolle asti.

Seuran toiminta-ajatus korostaa liikunnan ja urheilun kokonaisuutta. Eettisyyttä, kasvatuksellisia arvoja ja päämääriä, terveellisiä elämäntapoja ja liikunnan pysyvää roolia elämässä.

Lasten Liikuntaleikkikoulu uutuutena

Hyvä esimerkki seuran vetovoimaisesta toiminnnasta kertovat myös naapuriseurojen nuorten urheiljoiden siirtyminen seuravalmennukseen. Seuralla on nuorisovastaava ja tavoitteina saada toimintaan uusia lapsia ja olla esimerkillinen Sinettiseura.

Kunto- ja terveysliikuntatarjontaa kehitetään vuosittain. Seura tarjoaa tempaavia, elämyksellisiä tapahtumia aiempien menestystarinoiden, kuten 2016 laturetkellä lähes 500 osallistujan, jatkoksi.

Seuran valmennustoiminta uudistuu ja seuraan on muotoutumassa nuorekas, korkealle tähtäävien urheiljoiden Tehosiilit -ryhmä. Kuntayhteistyö sekä yhteistyö muiden toimjoiden kanssa ovat myös seuran sydämenasioita.

Motto
Eettisyys, kasvatuksellisuus, terveet elämäntavat
-  liikunta pysyvästi elämään!

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Tavoitteenamme on ylläpitää laadukasta hiihtokoulutoimintaa.
Kannustamme halukkaita nuoria säännölliseen ja monipuoliseen harjoitteluun ja ohjaamme heitä myös kilpailutoimintaan mukaan.

Teemme yhteistyötä Siilinjärven kunnan liikuntatoimen ja Pohjois-Savon Hiihto ry:n jäsenseurojen kanssa. Olemme myös mukana Suomen Hiihtoliiton kummikoulu- projektissa yhdessä Hamulan koulun kanssa.

Mikäli olet kiinnostunut toiminnastamme, ota meihin yhteyttä!

Hiihtojaoston vastaava
Maija Liisa Tikkanen puh. 044- 586 6995